Tips

Contact opnemen

Gebruik bij vragen uw mail, op werkdagen worden deze z.s.m. beantwoord.

Kennis en ontwikkelingen

Veel accountants sturen regelmatig nieuwsbrieven. U weet veel meer dan wij over ontwikkelingen in uw eigen branche. Is er iets waarvan u denkt dat wij het moeten weten, informeer ons. Andersom, als wij denken dat bepaalde informatie voor u belangrijk kan zijn, dan informeren wij u. Ook per mail, handig en goedkoop.

Groupon

Groupon en vergelijkbare organisaties zijn bedrijven die via het web kortingsbonnen aanbieden voor bijvoorbeeld, etentjes, schoonheidsbehandelingen, rijlessen, reisjes, evenementen etc. Op zich is hier niets mis mee, het kan een uitstekend reclamemiddel zijn maar…

Even kort hoe het werkt: stel, u heeft een kapsalon en een bepaalde dienst kost normaal € 50, via Groupon wordt dit voor de helft aangeboden (€ 25). Wie ingaat op het aanbod koopt bij Groupon een bon (voucher) welke recht geeft op uw aanbod. De klant komt met de voucher, u levert in ruil daarvoor de dienst. De voucher levert u in bij Groupon en na 2 maanden betaalt Groupon u uit onder inhouding van hun provisie waarna u nog € 12,50 overhoudt. U ontvangt dus met vertraging een kwart van uw normale opbrengst. Is dat verantwoord? Misschien wel, u koopt immers ook reclame. Als de kostprijs van de dienst € 25 bedraagt en de deal wordt 100 keer gekocht, geeft u 100 x € 12,50 = € 1.250 toe. Zie dat als reclamekosten en misschien is dat een koopje, zeker als u er nog 25 klanten aan over kunt houden. Maar dat laatste is maar de vraag. Wat echter als de deal 1000 keer verkocht wordt? Kunt u zich dat permitteren? Heeft u de capaciteit om zoveel klanten te helpen? Schieten uw eigen klanten er niet bij in? Er zijn al voorbeelden van bedrijven die aan dit succes ten onder zijn gegaan.

Onze raad in deze: goed calculeren en beperk het risico door een maximaal aantal deals toe te staan. Let op waar u voor tekent!